poniedziałek, 23 maja 2011

Mój balkon




Tydzień temu przyjechała do mnie moja koleżanka, z którą przez lata razem pracowałyśmy a po przejściu na emeryturę odnalazłyśmy się dzięki  skypowi. Zaprosiła mnie do siebie i pokazała mi swój dom. Namawia mnie cały czas, żebym sprzedała mieszkanie na blokach i kupiła sobie mały domek w górach niedaleko niej. Śmiałam się, że gdyby to było 20 lat temu i gdybym była zdrowa to pewnie dałabyhm się namówić ale teraz.... Moje choroby niestety prawie mnie unieruchomiły przynajmniej na tyle, że muszę mieć w pobliżu lekarza i szpital bo niestety różnie ze mną może być i to nie wiadomo kiedy! Cóż bywa i tak. Jednak mimo wszystko staram się trzymać i zachować dobry humor. Pomaga mi w tym wybitnie właśnie ta moja koleżanka Jasia, która niejednokrotnie "ustawia mnie do pionu" a to prośbą, a to krzykiem czy grożbą. Jasia ma ogromnie dobre serce. Kiedy zorientowała się, że mam problemy z chodzeniem i wykonywaniem podstawowych rzeczy Przyjechała do mnie ... no i się zaczęło! Zrobiła mi pranie pościeli, pomyła okna i podłogi, wyprała i powiesiła świeże firanki oraz kupiła mi 40 litrów ziemii do skrzynek. Następnie pojechałyśmy na targ, kupiłyśmy sadzonki kwiatów, pomidorów i warzyw oraz nawozy. Jasia w ciągu godziny przeprowadziła na moim balkonie istną rewolucję. Następnie wymyła cały balkon, wyprała i powiesiła pościel w której spała i pozwoliła mi się odwieżć ...ale tylko na dworzec autobusowy bo powiedziała, że umarłaby ze strachu gdybym ją odwiozła do domui (100 km) a następnie wracała sama. Kiedy Jasia wyjechała zrobiło się pusto i cicho ale ja mam zajęcie. Mój balkon! Podlewam kwiatki i według pouczeń Jasi obrywam niepotrzebne listki w pomidorach. Ba nawet to właśnie Jasia pokazała mi, że pomidory sadzi się POZIOMO - czyli na leżąco a nie pionowo. Zdziwiona zapytałam dlaczego? Wytłumaczyła mi, że tak ją nauczył wujek, który jest ogrodnikiem. Pomidor sadzony pionowo "idzie" w krzak a pomidor sadzony POZIOMO i tak stanie do pionu a następnie "idzie" w owoc. Chcecie zobaczyć mój balkon to zapraszam do zdjęć. Pozdrawiam - Dallas 01

1 komentarz: